حل مشكلة نسيان باسورد أو نقش تابلت وزارة التربية والتعليم samsung t585 bybass اولي ثانوي نظام جديد

حل مشكلة نسيان باسورد أو نقش تابلت وزارة التربية والتعليم samsung t585 bybass اولي ثانوي نظام جديد
    حل مشكلة نسيان باسورد أو نقش تابلت وزارة التربية والتعليم

فك شفرة تابلت المدارس samsung t585 وتخطي كلمة السر أو نقش تابلت الصف الأول الثانوي نظام جديد, حل مشكلة نسيان باسورد تابلت وزارة التربية والتعليم ، طبعا احنا كفنيين سوفت وير ما بنصدق ان هيجيلنا جهاز واقع سواء هيتفلش تفليش كامل او ان الجهاز عليه password

وكلنا شوفنا التحذيرات الكتيره ع النت للجهاز ده وبالفعل انا جالي جهازين عليهم المشاكل دي
    1- جهاز عليه باسورد
    2-جهاز كان عليه باسورد وراح لفني وللاسف فلشه تفليش كامل والجهاز فصل منه

التحذير هنا الجهاز عليه mdm ومهما حاولت تعمل ضبط مصنع من الريكفري الجهاز هيرفض وهيكتب Mdm not allow factory reset

هي الرساله دي ليها حلول ولكن علشان تحلها الجهاز هيفرمت معاك وللاسف هيشيل برامج الوزاره المدمجه مع السوفت وير والطالب هيضطر ان يبعته لخدمة العملاء

طيب الحل البسيط جدا رقم خدمة العملاء الخاص بيهم اهو 16580 هتتصل بيهم وهياخدوا معلومات عن التاب ومكان الاستلام او الاداره التعليميه اللي التاب متسلم فيها

هيتم التواصل معاك تاني يوم وهيقلك حط شريحه عليها نت في التاب واول ما الجهاز هيجيب نت التاب هيعمل لنفسه فورمات تلقائى ومبروك عليك

1. مشكلة دي عندى والرقم ده لا يرد

ردحذف
      الردود
      1. لو سمحت التابلت رجع زي مكان ولا لاء

حذف
    2. الرقم بتاع خدمة العملا مابيردش

ردحذف
    3. نسيت كلمة الملرور

ردحذف
      الردود
      1. اه نسيت كلمه السر و مش افتح التابلت

حذف
    4. إزاى أدخل التابلت للنظام

ردحذف
    5. انا اتصلت اول حاجه قلي عاوز نت قلتلو معايا بيانات هاتف نت يعني تمام
      فهو قلي تنفع بعد شويه قلي الشريحة مفيهاش نت قلتلو انا شحنتها مخصوص النهارده وبعد كده محدش عليا تاني

ردحذف
    6. طب ازاي اوصله بالنت وانا مش عارف الباسورد؟ يعني لو مافي نت خلاص ما رح يفتح انتو مجانين، لازم يكون في حللول تانية

ردحذف
    7. انا كل ما اكلم الرقم ده الي يكلمني ميفدنيش

ردحذف
    8. ياريت لو ممكن رقم غير هذا الرقم عشان مش بيردوا نهائي ولكم جزيل الشكر

ردحذف
    9. ياريت لو ممكن رقم غير هذا الرقم عشان مش بيردوا نهائي ولكم جزيل الشكر

ردحذف
    10. الرقم ده مش بيرد خالص

ردحذف
    11. التاب اشتغل تانى الحمدلله بس هو ينفع اعمل باسورد تانى ولا لا ؟

ردحذف
    12. طب انا عمتلته والنمط راح بس گل ما اعمل نمط تانی یقولی غلط ‌‌😥😥

ردحذف
    13. طب انا لما باجي اعمل رمز حمايه بيقولي ادخل رمز pin

ردحذف
    14. نسيت كلمة المرور بتاعت التابلت وبعد كده جيبلي ارسم الاتجاهات

ردحذف
    15. أشكرك بصراحة على النصيحة اتصلت بهم وردو وفكوا الباسورد

ردحذف
    16. مش راضى يفتح مع انى اتصلت بيهم

ردحذف
    17. حد يا جماعة عنده حل لنسيان نمط التابلت لانهم بيقولولى لازم يكون عليه وهو مش راضي يقبل اى شبكة مفتوحة حتى او هوت سبوت ومش عارفين نعمل ايه ومبيدوناش حل ولا في التوكيل او في 16580 لو حد عنده حل يقول جزاكم الله خيرا

ردحذف
    18. حد يا جماعة عنده حل لنسيان نمط التابلت لانهم بيقولولى لازم يكون عليه وهو مش راضي يقبل اى شبكة مفتوحة حتى او هوت سبوت ومش عارفين نعمل ايه ومبيدوناش حل ولا في التوكيل او في 16580 لو حد عنده حل يقول جزاكم الله خيرا

ردحذف
    19. قفل تاني

ردحذف
    20. انا نسيت الباسورد ورجع تانى بس عايزه اعمل قفل لشاشه ليطلب الpin الحل ايه

ردحذف
    21. الوضع الخاص نسيته

ردحذف
    22. ياجماعه نا عايزه حل بسرعه خدمه العملاء دي مبتعملش حاجه

ردحذف