التعليم تحذير هام لجميع المدارس بداية من 10 أكتوبر والمخالف يتعرض للمسائلة

التعليم تحذير هام لجميع المدارس بداية من 10 أكتوبر والمخالف يتعرض للمسائلة
    فاكس وزارة التربية والتعليم بمنع الاعلام من دخول المدارس
    فاكس عاجل وتحذير شديد وتطبيقه من 10 أكتوبر 2018

    أرسلت وزارة التربية والتعليم فاكسا عاجلا لجميع مدارس الجمهورية في يوم 10 أكتوبر ومن يخالف يتعرض للمساءلة القانونية،وذلك بمنع أي صحفي أو إعلامي دخول المدارس إلا بعد العرض علي مكتب الوزير .


    وقد حذرتوزارة التربية والتعليم والتعليم الفنى المدارس من إجراء أى أحاديث صحفية أو إعلامية مع أي جهة إعلامية داخل المدارس إلا بعد الرجوع إلى مكتب الدكتور طارق شوقى، وزير التربية والتعليم واتخاذ الإجراءات اللازمة.


    وأكدت وزارة التربية والتعليم فى خطاب لها تم إرساله للمديريات أن من يخالف ذلك من المدارس والإدارات سوف يتعرض للمساءلة القانونية.

    صورة من الفاكس المرسل لمنع دخول الصحافة والأعلام المدارس



    منع دخول الصحافة والأعلام المدارس
    1. ممكن حد يفيدنا ويقول مصاريف رياض الاطفال كام ممكن الرجاء الرد وياريت يكون من حد دافع المصاريف لان الي مكتوب حاجه ولا مطلوب حاجه تانيه خالص فالرجاء الرد

      ردحذف
    2. ياسيادة الوزير ممكن الافادة هل من المعقول اطفال في كي جي1لسه مش بيعرفوا يمسكوا القلم وايديهم لسه بتترعش ياخدوا منهج وكتابة وحفظ وواجب في الكتب دول اطفال ليه مش بتتعاملوا معاهم علي اد سنهم ومدي استيعابهم هو المهم دفتر التحضير عند المدرس وخلاص فين الاسلوب التربوي اللي يحبب طفل في مدرسته مش صاحي من النوم يقول يوووه انا كرهت المدرسة ارحموا اطفالنا ارجوكم.

      ردحذف